Webdesign dat werkt: opvallende knoppen in de juiste kleur
Hoe krijgt u bezoekers zover om contact op te nemen? Of in ieder geval door te klikken naar de volgende pagina? Dat vraagt om goede content, afbeeldingen die de aandacht trekken en een slim (contact)formulier. En het vraagt om knoppen in de juiste kleur.
Knoppen moeten opvallen, zowel in kleur als in vorm. Het zijn twee belangrijke eigenschappen die de aandacht trekken. En die er daarmee voor zorgen dat het de bezoeker duidelijk is waar het om gaat. En dat het om niets anders gaat, omdat de contactbutton is waarmee u de aanvraag binnenkrijgt.
Dat inzicht komt niet oorspronkelijk uit de wereld van webdesign. In plaats daarvan maakt de filmindustrie er al tientallen jaren gebruik van. Ze gebruiken blauw en oranje in de filmposters die ze maken, waarmee ze de aandacht trekken.
Op een website komen blauw en wit betrouwbaar over. En contrasteert oranje daar vervolgens goed mee. Op die manier is het een uitstekend idee om de knop oranje te maken. Om contact op te laten nemen, informatie aan te laten vragen of een bestelling te laten plaatsen.
Benieuwd naar de mogelijkheden of gewoon eens een kop koffie komen drinken? Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.
Knoppen moeten opvallen, zowel in kleur als in vorm. Het zijn twee belangrijke eigenschappen die de aandacht trekken. En die er daarmee voor zorgen dat het de bezoeker duidelijk is waar het om gaat. En dat het om niets anders gaat, omdat de contactbutton is waarmee u de aanvraag binnenkrijgt.
Trek de aandacht
Goede knoppen binnen het webdesign trekken dus de aandacht. Maar, hoe moeten die knoppen dan worden vormgegeven?- Vorm
Denk na over de vorm van knoppen binnen het webdesign. Is de website bijvoorbeeld opgebouwd in blokken? Dan is een (afge)ronde knop automatisch een opvallende keuze. En andersom, dus bij veel ronde vormen is een knop met rechte hoeken juist meer opvallend. Het wijkt af van wat er nog meer te zien is, waardoor er automatisch meer aandacht naar uit zal gaan. - Kleur
En denk daarnaast na over de kleur van een knop. Er bestaat geen algemeen goed presterende kleur. Wel zijn er kleuren die ten opzichte van elkaar goed opvallen, waardoor het mogelijk is om daar rekening mee te houden. Naarmate er meer contrast ontstaat is de kans groter dat een bezoeker de knop ziet, en mogelijk aanklikt.
Blauw en oranje in webdesign
En zou u dus toch zoeken naar een kleur voor de knop in het webdesign die altijd goed werkt? Dan is oranje over het algemeen een goede keuze. Ten opzichte van blauw, iets dat gebruikelijk is voor de achtergrond of in ieder geval een deel van het ontwerp van de website.Dat inzicht komt niet oorspronkelijk uit de wereld van webdesign. In plaats daarvan maakt de filmindustrie er al tientallen jaren gebruik van. Ze gebruiken blauw en oranje in de filmposters die ze maken, waarmee ze de aandacht trekken.
Op een website komen blauw en wit betrouwbaar over. En contrasteert oranje daar vervolgens goed mee. Op die manier is het een uitstekend idee om de knop oranje te maken. Om contact op te laten nemen, informatie aan te laten vragen of een bestelling te laten plaatsen.
Webdesign laten maken
Dus wilt u een webdesign laten maken en zeker weten dat de knoppen die u gebruikt de aandacht trekken? Het is vooral belangrijk om na te denken over de vorm en over de kleur daarvan. En gaat het om de kleur? Houd dan ook rekening met de achtergrond van de knop. Door een sterk contrast toe te passen is de kans groot dat de aandacht er naar uit zal gaan. En dat de volgende bezoeker inderdaad contact op zal nemen.Benieuwd naar de mogelijkheden of gewoon eens een kop koffie komen drinken? Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.
bedrijven die werken met onze software
Software ontwikkelen?
Let's
meet
Digitalisering laat niet op zich wachten.
Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.
Neem vandaag nog contact met ons op.