Van huisstijl naar webdesign: meer dan herkenbaarheid alleen
Een herkenbare huisstijl maakt voor veel bedrijven het verschil. Klanten herkennen het logo, de typografie en bijvoorbeeld de gebruikte kleuren. Dat wekt vertrouwen, straat uit wat u wilt overbrengen en laat zich zowel offline als online goed toepassen.
Maar, hoe maakt u de vertaling van een huisstijl naar een webdesign dat werkt? Natuurlijk nemen we de huisstijl als basis. Toch merken we in de praktijk vaak dat niet goed duidelijk is hoe we dat bijvoorbeeld kunnen aanpakken.
Het logo moet ook in het webdesign daarom een prominente plaats krijgen. Dat kan typisch linksboven of midden boven in het design zijn. Het is ook mogelijk om de header er omheen te bouwen, afhankelijk van hoeveel waarde klanten daaraan hechten. Herkennen zij het logo? Staat dit voor de belangrijke associaties waar u als bedrijf voor zorgt? We bepalen de waarde van het logo, om dit optimaal te integreren in het webdesign dat er vervolgens ontwerpen.
Dus zoekt u naar een stoere en frisse look of juist een klassiek font dat kwaliteit uitstraalt? Er liggen allerlei mogelijkheden, afgestemd op de boodschap die u daarmee wilt overbrengen. De typografie moet natuurlijk in lijn zijn met het logo, de rest van de huisstijl en de sfeer die u kiest voor het webdesign.
Dus moet het rustig zijn, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat? Of zoekt u naar een manier om met de juiste kleuren de aandacht te trekken? Wij laten u zien wat er mogelijk is en ontwerpen het design waar u naar zoekt.
Benieuwd naar de mogelijkheden of gewoon eens een kop koffie komen drinken? Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.
Maar, hoe maakt u de vertaling van een huisstijl naar een webdesign dat werkt? Natuurlijk nemen we de huisstijl als basis. Toch merken we in de praktijk vaak dat niet goed duidelijk is hoe we dat bijvoorbeeld kunnen aanpakken.
Het logo op een prominente plaats
Heel belangrijk bij het ontwerpen van een webdesign is het logo, dat onderdeel uitmaakt van de huisstijl. En sterker nog, het logo geldt vaak als de absolute superheld binnen de visuele communicatie.Het logo moet ook in het webdesign daarom een prominente plaats krijgen. Dat kan typisch linksboven of midden boven in het design zijn. Het is ook mogelijk om de header er omheen te bouwen, afhankelijk van hoeveel waarde klanten daaraan hechten. Herkennen zij het logo? Staat dit voor de belangrijke associaties waar u als bedrijf voor zorgt? We bepalen de waarde van het logo, om dit optimaal te integreren in het webdesign dat er vervolgens ontwerpen.
Typografie die telt
Heel belangrijk (maar vaak over het hoofd gezien) is vervolgens de typografie. Online kan de branding er iets anders uitzien dan geschreven, maar het moet wel in dezelfde lijn liggen.Dus zoekt u naar een stoere en frisse look of juist een klassiek font dat kwaliteit uitstraalt? Er liggen allerlei mogelijkheden, afgestemd op de boodschap die u daarmee wilt overbrengen. De typografie moet natuurlijk in lijn zijn met het logo, de rest van de huisstijl en de sfeer die u kiest voor het webdesign.
Kleuren met kracht
Ten slotte gebruiken we kleuren met kracht. Dat wil zeggen, we gebruiken kleuren in de meeste gevallen als accent ten opzichte van een rustige (witte) achtergrond. Met name online is er sprake van allerlei prikkels. Het is belangrijk om bezoekers daarmee niet (altijd) te overweldigen.Dus moet het rustig zijn, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat? Of zoekt u naar een manier om met de juiste kleuren de aandacht te trekken? Wij laten u zien wat er mogelijk is en ontwerpen het design waar u naar zoekt.
Webdesign laten maken
Wilt u een webdesign laten maken dat werkt? Wij begrijpen wat er belangrijk is om de huisstijl op de juiste manier online door te vertalen. Dat betekent dat we rekening houden met het logo, de typografie en bijvoorbeeld de krachtige kleuren. Op die manier komen we tot een ontwerp dat fris oogt, terwijl de vaste klanten het tegelijkertijd gewoon zullen herkennen.Benieuwd naar de mogelijkheden of gewoon eens een kop koffie komen drinken? Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.
bedrijven die werken met onze software
Software ontwikkelen?
Let's
meet
Digitalisering laat niet op zich wachten.
Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.
Neem vandaag nog contact met ons op.