Meer verkopen met WooCommerce: 3 tips voor hogere conversie

Een WooCommerce-webshop of die laten maken en daarmee graag zoveel mogelijk verkopen? Het is online heel belangrijk om de webshop zo in te richten dat die uitnodigt tot optimale conversie. Met een paar handige tips kunt u het aantal verkopen verhogen, bijvoorbeeld door klanten de beste online ervaring te bieden.

Hoe u dat aanpakt en wat daarvoor de mogelijkheden zijn in WooCommerce? We zetten een paar handige tips voor u op een rij. Bovendien kunnen we daar alvast rekening mee houden tijdens de ontwikkeling. Op die manier leggen we als we een WooCommerce webshop bouwen alvast de basis voor uw online succes.

3 tips voor hogere conversie

Met de volgende 3 tips heeft u de kans om de conversie in de webshop eenvoudig te verhogen:

  • Laat klanten hun aankoop inpakken
  • Bied alternatieven als het is uitverkocht
  • Laat zien wat anderen bestellen

1. Laat klanten hun aankoop inpakken

Wat is er leuker dan een cadeau geven? Een cadeau geven dat is ingepakt!
Door het cadeau in te laten pakken wordt het voor de ontvangen een feestje om dit uit te pakken. En vergeet daarnaast de mensen niet die iets voor zichzelf bestellen en het toch leuk vinden om het in te laten pakken. Het wordt voor hen een feestje om een bestelling te doen, waardoor de kans ook groter is dat ze nog eens terugkomen.

Tip: vraag een paar euro voor het inpakpapier. In ruil daarvoor kunt u bijvoorbeeld gratis verzending aanbieden, zodat u onder de streep toch een mooi bedrag overhoudt.

2. Bied alternatieven als het is uitverkocht

Is er een product uitverkocht? Het kan de beste WooCommerce-webshop overkomen, dus dat is op zich niet erg. Wel is het belangrijk om op dat moment een goed alternatief aan te bieden. Geef bijvoorbeeld aan welke producten er nog wel beschikbaar zijn. Of bied de mogelijkheid een e-mailadres achter te laten, om een bericht te versturen als het product weer op voorraad is.

3. Laat zien wat anderen bestellen

In de webshop is het een uitstekend idee om te laten zien wat anderen bestellen. Door te wijzen op de populaire keuzes binnen een categorie wordt de kans een stuk groter dat ook nieuwe klanten daar gebruik van maken. Het is een handig psychologisch mechanisme op basis van sociaal bewijs, waaruit blijkt welke producten het goed doen. Veel consumenten willen graag de aankopen die ook anderen doen, dus zullen hierdoor sneller overtuigd zijn.

WooCommerce webshop laten maken

Enthousiast over de WooCommerce-webshop en daar ook zelf gebruik van maken? We bouwen webshops in WordPress en op basis van Magento, net als volledig op maat. Neem contact op, dan vertellen we u er graag meer over.

bedrijven die werken met onze software

  • Logo gemeente amsterdam
  • Logo ERC
  • Logo gemeente Rotterdam
  • Logo Bouwvisie
  • Logo SN
  • Logo Woononline
  • Logo TNO
  • Logo Verzuimteam
  • Logo Saxion
Nick

Software ontwikkelen?
Let's
meet

Digitalisering laat niet op zich wachten.

Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.

Neem vandaag nog contact met ons op.