Chatbots en personalisatie: trends voor WooCommerce webshops
Innovatief gebruik maken van WooCommerce, als commerciële uitbreiding op WordPress? De ideale keuze voor veel bedrijven die graag een webshop starten, maar niet de complexiteit van Magento nodig hebben. Dankzij een paar recente innovaties is het bovendien mogelijk om klanten online toch een geweldige ervaring te bieden.
Het is voor veel bedrijven een lastige keuze: Magento, WooCommerce of toch maatwerk. Het heeft allemaal voor- en nadelen, die we natuurlijk graag voor u op een rij zetten. Deze keer zoomen we in op een paar belangrijke innovaties voor WooCommerce. Het gaat om chatbots voor een klantenservice 2.0 en om personalisatie voor de beste online gebruikservaring.
Chatbots: klantenservice 2.0
De klantenservice 24/7 beschikbaar maken? Het was altijd een behoorlijke investering, die zich niet snel terugbetaalde. Dankzij slimme chatbots is het nu een stuk beter mogelijk om klanten altijd antwoord te geven op hun vragen.
Let op: de huidige generatie chatbots is vooral sterk in het Engels, de Nederlandse taal laat iets langer op zich wachten.
Goede keuzes op dit gebied zijn WooWBot, Facebook Messenger for WooCommerce en Omise. Ze bieden de mogelijkheid om binnen WooCommerce gebruik te maken van een bot, die klanten antwoord geeft op hun vragen. Ideaal om de druk op medewerkers te verlagen of om er ook ’s avonds en in het weekend voor te zorgen dat er ‘iemand’ klaarzet voor klanten en andere bezoekers.
Meer personalisatie: unieke online beleving
Zowel in fysieke winkels als online zoeken klanten naar steeds meer personalisatie en een betere beleving. WooCommerce biedt de mogelijkheid om dat aan te bieden, dankzij kunstmatige intelligentie. Handige features zoals WPML en WooCommerce Extra Product Options zorgen ervoor dat klanten een persoonlijke benadering krijgen. En met WooCommerce Darwin Pricing Integration is het zelfs mogelijk om persoonlijke aanbiedingen te doen, in combinatie met tracking codes.
Het laat zien dat de software behoorlijk ver is gevorderd, om een professionele online winkelervaring aan te bieden. Dat kan heel persoonlijk en op basis van contact dat eigenlijk altijd beschikbaar is.
Tip: gebruik maken van dit type innovaties, maar dan op basis van maatwerk of in Magento? Ook daarvoor kennen wij de mogelijkheden.
WooCommerce webshop laten maken
Wilt u een WooCommerce webshop laten maken en daarmee gebruik maken van de belangrijke innovaties die er beschikbaar zijn? We leggen u graag uit hoe we dat voor andere klanten doen en hoe we u daarmee goed van dienst kunnen zijn.
En heeft u andere vragen of wilt u meer weten over onze werkwijze in het algemeen? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er natuurlijk graag meer over.
bedrijven die werken met onze software
Software ontwikkelen?
Let's
meet
Digitalisering laat niet op zich wachten.
Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.
Neem vandaag nog contact met ons op.