3x vindbaarder met goede tekst voor Magento: het geheim van goede SEO in 2018
Google heeft aangekondigd weer anders naar backlinks te gaan kijken, net als naar vermeldingen op andere websites. Het geeft eens te meer aan dat het goede content is die Google van eigenaren van webwinkels verwacht.
Magento biedt diverse mogelijkheden om goede content te publiceren, zelfs dichtbij de producten of op de productpagina’s zelf. Het is de moeite waard om hierin te investeren, zodat een goede webshop ook daadwerkelijk goed vindbaar zal zijn.
Unieke teksten op de productpagina’s
Het is anno 2018 niet meer voldoende om een feed met productinformatie in te laden van de fabrikant of leverancier. Het is de meest gemakkelijke manier om de webshop te vullen, maar ook een methode die anderen moeiteloos kunnen kopiëren.
De goede content die Google in 2018 verwacht (en vereist) is volledig uniek. Unieke productteksten, die specifiek uitleggen wat de doelgroep heeft aan bepaalde producten of aankoopkeuzes. Met rijke informatie, dus naast tekst ook afbeeldingen, video’s of links daar naartoe. Magento biedt deze mogelijkheden in de webshop, dus zorg ervoor dat u die benut.
Bezoekersmagneten: informatieve landingspagina’s
De productteksten zijn vaak kort en krachtig, waardoor het lastig blijkt daar complete toepassingen of manieren van gebruik in te beschrijven. Die instructies of hulp bij het kiezen uit bepaalde productvariaties past veel beter op een informatieve landingspagina.
En geoptimaliseerd voor een hoofdzoekterm plus enkele aanvullende zoektermen kan dat zomaar een bezoekersmagneet worden. Zoek in Google zelf naar het product of de productgroep waar u het graag over wil hebben. En scroll helemaal naar onderen, voor de suggesties van Google. Verwerk die samen met de hoofdzoekterm (de productnaam of productcategorie) in een uitgebreide tekst van 1 – 2 A4 (500 – 1000 woorden). Vanuit die pagina kunt u eenvoudig linken naar de producten in de Magento-webshop, om direct de verkoop te stimuleren.
Descriptions voor de categorieën
En gebruik de categorieën van Magento in 2018 om een ‘description’ in te voeren. Dat is in dit geval namelijk niet de meta-description, maar een inhoudelijke beschrijving. Om er met de Magento webshop vanuit de Catalogus en ‘Beheer categorieën’ voor te zorgen dat er goede content staat. Waar bezoekers iets aan hebben, omdat de belangrijkste zoektermen goed in voorkomen.
Magento webshop laten maken
Op die manier helpen we u graag een Magento webshop te laten maken die succes heeft. Zoals we ook helpen te bouwen aan het uitgestraalde vertrouwen, nadat we de webshop hebben gerealiseerd of hebben gezorgd voor de koppelingen met andere software die u wenst.
En vragen over Magento, de mogelijke koppelingen en de kosten om een nieuwe professionele webshop te laten maken? Neem contact met ons op, we vertellen u er graag meer over.
bedrijven die werken met onze software
Software ontwikkelen?
Let's
meet
Digitalisering laat niet op zich wachten.
Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.
Neem vandaag nog contact met ons op.